Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie informuje osoby przystępujące w 2024 r. do egzaminu wstępnego na aplikację adwokacką w Warszawie o uruchomieniu od dnia
11 czerwca 2024 r. rejestracji on-line.
Niezależnie od złożenia dokumentów (pocztą bądź osobiście) wszyscy kandydaci proszeni są o rejestrację na stronie internetowej http://egzaminy.e-soa.pl
UWAGA! Osoby, które podchodziły do egzaminu wstępnego w latach ubiegłych proszone są o ponowne przejście procedury rejestracji!
Egzamin wstępny na aplikację adwokacką odbędzie się 28 września 2024 r. Termin składania dokumentów upływa z dniem 14 sierpnia 2024 r. (liczy się data stempla pocztowego lub data złożenia dokumentów w biurze ORA) – termin ten nie podlega przywróceniu.
Informujemy, że nie obowiązuje rejonizacja składania wniosków. O wyborze siedziby komisji kwalifikacyjnej, do której należy składać dokumenty decyduje kandydat.
Komplet dokumentów o przystąpieniu do egzaminu wstępnego powinien zawierać:
- wniosek o dopuszczenie do egzaminu, CZYTELNIE PODPISANY PRZEZ KANDYDATA (imieniem i nazwiskiem) (wzór do wydrukowania)
- dowód opłaty– w wypadku przelewów dokonywanych drogą elektroniczną dokument powinien być opatrzony przez bank wzmianką, że nie wymaga podpisu ani pieczęci banku albo, że wydruk spełnia wymogi z art. 7 prawa bankowego. Możliwe jest uiszczanie opłaty przekazem pocztowym.
Opłata za egzamin wstępny wynosi 1125,00 zł. Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Ministerstwa Sprawiedliwości (Al. Ujazdowskie 11, 00-950, Warszawa) w Narodowym Banku Polskim: nr: 77 1010 1010 0400 1922 3100 0000 z dopiskiem w tytule przelewu: „Imię i nazwisko kandydata – opłata za egzamin wstępny na aplikację adwokacką w 2024 r. w Warszawie”
UWAGA! Dokument przelewu powinien być dokumentem potwierdzającym DOKONANIE przelewu, a nie jego przyjęciem do realizacji.
- kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych
w Rzeczpospolitej Polskieji uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej albo oryginał zaświadczenia o zdaniu egzaminu magisterskiego. Zamiast tych dokumentów można złożyć zaświadczenie, z którego wynikać musi, że kandydat zdał wszystkie egzaminy i odbył praktyki przewidziane w planie wyższych studiów prawniczych oraz ma wyznaczony termin egzaminu magisterskiego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu wstępnego takiego kandydata jest złożenie przez niego, w siedzibie komisji kwalifikacyjnej, nie później niż 7 dni (tj. 21 września 2024 r.) przed terminem egzaminu wstępnego dokumentów, o których mowa wyżej (w pkt. 3). - życiorys lub CV(wraz z datą i miejscem urodzenia), CZYTELNIE PODPISANY PRZEZ KANDYDATA (imieniem i nazwiskiem)
- odpis skrócony aktu małżeństwa(tylko w przypadku zmiany nazwiska po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych).
- kwestionariusz osobowy, CZYTELNIE PODPISANY PRZEZ KANDYDATA (imieniem
i nazwiskiem) (wzór do wydrukowania) - 3 zdjęcia zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych (aktualne, wyraźne i jednakowe fotografie CZYTELNIE PODPISANE PRZEZ KANDYDATA (imieniem i nazwiskiem)
Informacja dla kandydatów będących osobami niepełnosprawnymi
Na wniosek kandydata będącego osobą niepełnosprawną, złożony wraz ze zgłoszeniem o przystąpieniu do egzaminu wstępnego, czas na rozwiązanie zestawu pytań testowych zostaje wydłużony o połowę.
Do wniosku załącza się:
1) kopię orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44) w okresie przeprowadzania egzaminu;
2) zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza specjalistę właściwego ze względu na charakter niepełnosprawności stwierdzające wynikające z niepełnosprawności trudności w dokonywaniu w toku egzaminu wstępnego czynności technicznych, takich jak:
a) odczytywanie tekstu,
b) udzielenie odpowiedzi na pytanie testowe na karcie odpowiedzi;
3) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w pkt 1 i 2, dla potrzeb niezbędnych do realizacji celów związanych z procedurą naboru na aplikację adwokacką.
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE poniżej dostępny jest dokument zawierający informacje dotyczące danych osobowych przetwarzanych przez Komisję Egzaminacyjną do spraw aplikacji adwokackiej przy Ministrze Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie (00-536) przy Al. Ujazdowskich 49.
Prosimy o złożenie na nim czytelnego podpisu w miejscu do tego przeznaczonym w celu oświadczenia o zapoznaniu się z jego treścią. Tak podpisany dokument prosimy dołączyć do innych dokumentów składanych wraz z wnioskiem o dopuszczenie do egzaminu wstępnego.
Prosimy o śledzenie na bieżąco dalszych komunikatów na stronie Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie.