06.03.2024 / Wiadomości

Komunikat w sprawie domniemanego wycieku danych z kancelarii adwokackiej

W związku z pojawieniem się w przestrzeni publicznej informacji, jakoby z jednej z warszawskich kancelarii adwokackich doszło do wycieku danych obejmujących fotokopie akt sprawy karnej, uprzejmie informuję, że Dziekan Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie podjął w tej sprawie niezbędne kroki. Ustalono, że rozsyłane masowo na adresy mailowe fotokopie z akt postępowania sądowego nie pochodzą z żadnej kancelarii adwokackiej, a są rozsyłane przez nieznaną osobę, która najprawdopodobniej pozyskała je od jednej ze stron postępowania. Sprawa została zgłoszona prokuraturze i policji, które podejmą dalsze decyzje w sprawie.


Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie poważnie traktuje wszelkie doniesienia o domniemanych wyciekach danych z kancelarii adwokackich i zawsze w takich sytuacjach podejmuje pilne kroki mające na celu ustalenie, czy doszło do wycieku, oferując również niezbędne wsparcie adwokatom i ich klientom.

Jednocześnie przypominamy, że w styczniu 2023 r. Naczelna Rada Adwokacka przyjęła i zarekomendowała adwokatom „Dobre Praktyki Dotyczące Cyberbezpieczeństwa w Działalności Kancelarii Adwokackich i Pracy Adwokata”, określające standardy, w tym techniczne, które powinny zapewnić niezbędny poziom ochrony poufności danych i tajemnicy adwokackiej w pracy adwokatów.

adw. Grzegorz Kukowka
rzecznik prasowy Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie