W związku z licznymi pytaniami, jakie wpłynęły do Komisji do spraw wsparcia w wykonywaniu zawodu przy ORA w Warszawie, dotyczącymi skrócenia godzin otwarcia placówki pocztowej przy ul. Targowej 73, Dziekan ORA w Warszawie adw. Mikołaj Pietrzak zwrócił się do Prezesa Zarządu Poczty Polskiej S.A. z interwencją w tej sprawie.
W przesłanym piśmie podkreślił, iż zmiana godzin otwarcia w/w placówki pocztowej może spowodować, że wielu adwokatów i aplikantów adwokackich, zostanie realnie pozbawionych, możliwości dochowania właściwych terminów w zakresie składania pism procesowych wynikających m.in. z Kodeksu postępowania cywilnego, Kodeksu postępowania karnego oraz Kodeksu postępowania administracyjnego.
Przypominał także, że zgodnie z decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Poczta Polska S.A. została operatorem wyznaczonym do pełnienia powszechnych usług pocztowych na lata 2016 – 2025, a jako operator wyznaczony jest zobowiązana do zachowania ciągłości świadczenia usług oraz ich dostępności.
Wskazał jednocześnie, iż w aglomeracji warszawskiej, gdzie poza profesjonalnymi pełnomocnikami, korzysta z usług Poczty Polskiej S.A. jeszcze ponad 3 mln mieszkańców, terminowe nadanie pism procesowych czy urzędowych oraz możliwość ich nadania do godziny 24.00 ma znaczenie nie tylko dla bezpieczeństwa obrotu prawnego, ale i dla obywateli stanowiących prawie 10 % ludności naszego państwa.
Dziękujemy jednocześnie Komisji ds. wsparcia w wykonywaniu zawodu na czele z Przewodniczącą Komisji adw. Joanną Tkaczyk-Lipnicką za inicjatywę i przygotowanie projektu pisma w tej sprawie.