W imieniu Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie oraz Dziekana ORA w Warszawie serdecznie gratulujemy wszystkim, którzy przystąpili w tym roku do egzaminu na aplikację adwokacką. Serdecznie witamy w gościnnych progach naszej izby Tych, którzy pozytywnie zdali egzamin. Trzymamy nadal kciuki za Tych, którym się w tym roku nie udało, aby udało się w następnym. Bądźcie dobrej myśli i realizujcie Wasze marzenia!
Poniżej publikujemy najważniejsze informacje w sprawie wniosków o wpis na listę aplikantów adwokackich po egzaminie wstępnym na aplikację w 2021 r. oraz w sprawie uroczystego ślubowania.
Osoby, które uzyskały pozytywną ocenę z egzaminu wstępnego na aplikację, aby rozpocząć rok szkoleniowy w dniu 2 stycznia 2022 r., muszą złożyć wniosek o wpis na listę aplikantów oraz przystąpić do ślubowania na aplikanta adwokackiego.
Informujemy, iż ślubowania aplikantów adwokackich planowane są w następujących terminach:
– uroczyste w formie stacjonarnej w dniu 17 grudnia 2021 r.,
– w formie zdalnej (on-line) w dniu 16 grudnia 2021 r. (dla osób, które nie mogą przystąpić do ślubowania w formie stacjonarnej).
Pozostałe informacje dotyczące ślubowań zostaną przekazane w terminie późniejszym.
Osoby, które chcą rozpocząć aplikację 2 stycznia 2022 r. powinny złożyć/przesłać wniosek o wpis na listę aplikantów adwokackich w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2021 r. do godziny 17.00 (decyduje data wpływu, a nie nadania).
Wniosek należy złożyć w biurze podawczym Biura ORA w Warszawie, Al. Ujazdowskie 49, w godzinach 9.00-17.00 lub przesłać pocztą na w/w adres (decyduje data wpływu, a nie data nadania).
Osoby wnoszące o wpis na listę aplikantów obowiązane są złożyć następujące dokumenty:
- Podpisany oryginał albo urzędowy odpis dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych w Polsce i uzyskania tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Polsce (jeżeli nie został złożony przy wniosku o dopuszczenie do egzaminu wstępnego na aplikację adwokacką lub została złożona jedynie kserokopia dyplomu); dotyczy jedynie tylko tych osób, które przy wniosku o dopuszczenie do egzaminu na aplikację adwokacką złożyły kopię ww. dokumentów. Wniosek o wpis na listę aplikantów adwokackich może być złożony w ciągu 2 lat od dnia doręczenia uchwały o wyniku egzaminu wstępnego (§ 3 ust. 2 Regulaminu odbywania aplikacji adwokackiej).
- Aktualną informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed jej złożeniem.
- Oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych zgodnie z art. 65 pkt 2 w zw. z art. 75 ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze.
- Oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczyło i nie toczy się żadne postępowanie karne i/lub dyscyplinarne – zgodnie z art. 65 pkt 1 w zw. z art. 75 ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze.
- Wniosek o wyrobienie legitymacji aplikanta adwokackiego wraz ze zdjęciem. We wniosku należy jedynie wpisać imię/imiona i nazwisko, datę urodzenia oraz złożyć stosowny podpis. Pozostałe dane wypełnia administracja Biura ORA w Warszawie.
- Pierwsza legitymacja dla aplikantów I roku jest bezpłatna, w związku z tym prosimy o niedokonywanie opłat. Osoby, które dokonały wpłaty otrzymają zwrot na konto, z którego wykonany był przelew. [aktualizacja podpunktu – 5 października br. godzina 10:43]
Formularze do pobrania:
WNIOSEK o WPIS na listę aplikantów (.pdf)
OŚWIADCZENIE kandydata (1) (.pdf)
OŚWIADCZENIE Kandydata (2) o braku postępowań karnych (i dyscyplinarnych)
WNIOSEK o wyrobienie legitymacji aplikanta (.pdf)