30 września 2024 r. wystartowała kampania wizerunkowa Adwokatury „Najspokojniejszy człowiek na świecie”. Przeprowadzenie kampanii to przede wszystkim realizacja stałej strategii promowania zawodu adwokata, a także wykonanie uchwały Krajowego Zjazdu Adwokatury z 2021 r.
Prace nad kampanią zostały poprzedzone badaniami świadomości prawnej społeczeństwa, a także postrzegania adwokatek i adwokatów przez społeczeństwo. Wyniki tych badań zdecydowały o kształcie kampanii, w tym o koncepcji kreatywnej oraz wyborze kanałów komunikacji.
Kampania ma przede wszystkim wzbudzić w odbiorcy przekonanie, że korzystanie z pomocy adwokata daje poczucie bezpieczeństwa i komfortu psychicznego związanego z uzyskaniem pomocy w rozwiązaniu problemu. Celem kampanii jest także odczarowanie pewnych stereotypów, ale też uświadomienie potrzeb. Skorzystanie z pomocy adwokata, gdy nie jest jeszcze za późno, jest nie tylko korzyścią dla obywatela, ale także jest w interesie społecznym.
Kreując kampanię skupiono się na adekwatnych do współczesnych realiów środkach wyrazu, a także kanałach komunikacji, zapewniających najszersze dotarcie do odbiorcy, czyli klientów. Z tego też względu kampania będzie prowadzona wyłącznie w Internecie. Taka decyzja podyktowana jest faktem, że dziś to Internet jest głównym, a czasem jedynym medium, z którego czerpią informacje osoby w każdym wieku. To Internet pozwala na dotarcie z informacją do największej grupy odbiorców.
Każdy z adwokatek i adwokatów, członków danej Izby, bez względu na to, czy wykonuje zawód adwokata, czy dopiero odbywa aplikację adwokacką, może dołączyć do promowania naszej kampanii poprzez publikację przygotowanych przez NRA treści we własnych social mediach i na stronach internetowych, poszerzając w ten sposób zasięg dotarcia kampanii.
Agencję reklamową, która przygotowała materiały do kampanii, wyłoniło Prezydium NRA w drodze otwartego konkursu. Z agencją przy realizacji kampanii pracował zespół adwokatek i adwokatów, powołany przez Prezydium NRA przy Komisji Wizerunku NRA.
Materiały do pobrania:
(wejdź na dysk i pobierz materiały)
Link do strony kampanii: najspokojniejszy.pl
Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem prasowym dotyczącym kampanii:
(przeczytaj komunikat)